maltepe escort tuzla escort porno film mobil porno yerli porno seks hikaye tecavüz porno kuşadası escort denizli escort bodrum escort istanbul escort casino
 Çin lideri Şi'nin 'istifasını' duyuran gazeteciler 'işsiz' kaldı

Çin lideri Şi'nin 'istifasını' duyuran gazeteciler 'işsiz' kaldı

Çin lideri Şi'nin 'istifasını' duyuran gazeteciler 'işsiz' kaldı
Çin lideri Şi'nin 'istifasını' duyuran gazeteciler 'işsiz' kaldı Admin
Bu içerik 334 kez okundu.

Ülkenin en büyük ikinci medya kuruluşu olan ve devlet elindeki China News Service, Şi’nin, Güney Afrika’nın Johannesburg kentinde katıldığı zirvede sanki istifa ettiğine dair bir haber yapınca gündem karıştı. Haberin ortaya çıkış hikayesi ise haberi yazan gazetecinin ‘konuşma’ (zhi ci) ile ‘istifa’ (ci zhi) kelimelerini karıştırmasıydı: “Şi Cinping istifasında (‘konuşmasında’ deneceği yerde) Çin ve Afrika’nın ortak bir kader paylaştığını belirtti.”

DÜZELTME FAYDA GETİRMEDİ

Hong Kong merkezli İnsan Hakları ve Demokrasi Enformasyon Merkezi’ne göre de, haber bu haliyle 20 basın kuruluşu tarafından kopyalanıp kullanıldı. China News Service 45 dakika sonra düzeltme yayınlasa da haberde ‘emeği geçen’ 2 editör ve 2 muhabir görevlerinden uzaklaştırıldı.

OBAMA DA YANLIŞ YAZILMIŞTI

İktidardaki Komünist Parti’nin kararı gereği, özellikle devlet yetkilileriyle ilgili haberlerin resmi ajanslardan alınarak yayınlanması gerekiyor. Ancak resmi ajansların haberlerinde de bu şekilde yanlışlar çıkabiliyor. Sözgelimi, resmi haber ajansı Şinhua, ABD Başkanı Barack Obama’nın adını Çin alfabesinde ‘Ao Ma Ba’ olarak yazmıştı.

ABD Afrika Barack Obama China News Service çin Şi Cinping Şinhua
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
Karditsa'daki sel hasarının onarılması yıllar alabilir
Karditsa'daki sel hasarının onarılması yıllar alabilir
Zengin İngilizler Kıbrıs vatandaşlığına dönüyor
Zengin İngilizler Kıbrıs vatandaşlığına dönüyor